T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI
PROJE YÖNETİM DESTEK BİRİMİ
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI ACİL DURUMLARINA HAZIRLIKLI OLMA PROJESİ
PROJE İZLEME ve DEĞERLENDİRME DANIŞMANI (4 KİŞİ)
İSTİHDAMI DUYURUSU
İLGİ BİLDİRİMİNE DAVET
İkraz No: 9754-TR
Proje Adı: Türkiye Halk Sağlığı Acil Durumlarına Hazırlıklı Olma Projesi
Proje Süresi: 05/03/2025 – 30/10/2029
Başvuru Numarası: TPPHEP/PYDB/2025/CS/P.3.2/IC/31-TPPHEP/PYDB/2025/CS/P.3.2/IC/32
TPPHEP/PYDB/2025/CS/P.3.2/IC/33- TPPHEP/PYDB/2025/CS/P.3.2/IC/34
İlgi Bildirimi Yayınlanma Tarihi (web): 24.10.2025
Son Başvuru Tarihi ve Saati: 14.11.2025 tarihinde saat 18.00
Türkiye Cumhuriyeti, Türkiye Halk Sağlığı Acil Durumlarına Hazırlıklı Olma Projesi (TPPHEP) finansmanı için Dünya Bankasından 250 milyon ABD Doları tutarında bir ikraz sağlamıştır. İkraz gelirlerinin bir kısmı TPPHEP kapsamında yapılacak mal, yapım işleri, danışmanlık dışı hizmetler ve danışmanlık hizmet alımlarının ödemelerinde kullanılacaktır.
Bu kapsamda, T.C. Sağlık Bakanlığı Proje Yönetim Destek Biriminde istihdam edilmek üzere (4) Proje İzleme ve Değerlendirme Danışmanı alınacaktır. Danışmanlar, tam zamanlı olarak istihdam edilecektir. Sözleşmeler İdarenin ihtiyacına, danışmanın performansına ve finansman kaynağının durumuna göre Proje süresince yıllık olarak yenilenebilecektir. İşin Aralık 2025 içinde başlatılması planlanmaktadır.
Beklenen Hizmetler:
1. Saha ziyaretleri/yerinde kontroller için bir metodoloji tasarlamak, gerektiğinde proje izleme ve değerlendirme (M&E) faaliyetleri kapsamında düzenli olarak yapılacak saha ziyaretlerine katılmak, bu ziyaretlerin raporlarını hazırlamak ve proje uygulamasına ilişkin değerlendirmeleri bu raporlara dahil etmek.
2. Proje performansını, ilgili proje belgelerinde belirtilen göstergeler, hedefler ve amaçlar doğrultusunda çıktılar, sonuçlar ve etkiler açısından izlemek ve bu girdileri proje raporlarına dahil etmek.
3. Proje Uygulama Planına göre uygulama ilerlemesini izlemek, önemli sapmalar hakkında proje koordinasyon ve yönetiminden sorumlu kişileri bilgilendirmek ve gerektiğinde düzeltici öneriler sunmak.
4. Proje kapsamında, proje uygulayıcı birimleri ile projenin mevcut durumu, işleyişi ve faaliyetlerin tam ve zamanında yapıldığının izlenmesine yönelik istişare ve yazışmalar yapmak.
5. Proje ilerleyişini etkileyen veya etkileme potansiyeli taşıyan sorun, riskleri izlemek ve etkin, verimli ve hızlı proje performansı için düzeltici önlemlerde bulunmak.
6. Uluslararası Finansman Kuruluşlarına gönderilmesi gereken raporları (periyodik ve periyodik olmayan raporlar, proje faaliyet tabloları, üç aylık ve altı aylık ilerleme raporları, ara rapor ve kapanış raporları vb.) proje takvimine uygun şekilde hazırlamak.
7. Proje göstergelerine kaynak oluşturacak gösterge verilerinin proje uygulayıcı birimlerden toplanması, verileri değerlendirerek proje çıktılarına uygun şekilde hazırlamak ve proje göstergelerini, proje faaliyetleri ile proje izleme yazılımına girişlerini yapmak.
8. Proje izleme stratejisinin belirlenmesine, projelerle ilgili sunumların hazırlanmasına katkıda bulunmak.
9. İzleme, değerlendirme ve raporlama faaliyetlerine ilişkin bilgi ve belgelerin, proje uygulayıcı birimler ile çıktısı alınan belgelerin fiziksel ve dijital kayıtlarını tutmak; gerekli arşivleme ve dosyalama sistemini oluşturmak.
10. Sağlık Bakanlığı Bakanlığı (SB) ve SB bünyesinde projelerin yürütülmesinden sorumlu olan Genel Müdürlükler, dış paydaşlar ve Proje Yönetim Destek Birimi içerisindeki diğer uzmanlarla iş birliği ve koordinasyon içinde çalışmak; gerektiğinde kendi görev tanımı kapsamındaki konularda onlara destek sağlamak.
11. Misyon toplantılarına katılım sağlayarak izleme süreçlerine uygun katkı sağlamak.
12. Proje kapsamında kendisine verilen görevler hakkında uygulayıcı Genel Müdürlüklere projeye ilişkin konularda gerektiğinde rehberlik etmek; bu birimlerin tüm izleme ve değerlendirme süreçlerinde Dünya Bankası’nın ilkelerine ve gerekliliklerine uygun hareket etmelerini sağlamak.
13. Etkiler ve süreç değerlendirmesi konularında proje ekibine katkı sağlamak.
14. İlgili proje belgelerini (Proje Değerlendirme Belgesi (PAD), Proje İşletme Kılavuzu (POM), çalışma planı dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) dikkatle incelemek, İzleme ve Değerlendirme Planı’nın (PDO Göstergeleri ve Ara Sonuç Göstergeleri) hazırlanmasına yardımcı olmak ve gerektiğinde etkin uygulama ve/veya revizyonları için tavsiyede bulunmak.
15. Projenin planlama, programlama ve uygulamasını geliştirmek için izleme ve değerlendirme parametreleri konusunda teknik katkılar sağlamak.
16. Bu Görev Tanımı (ToR) çerçevesinde ortaya çıkabilecek diğer görevleri yerine getirmek.
Aranan Nitelikler
1. Üniversitelerin işletme, ekonomi, mühendislik veya ilgili alanlarından herhangi birinde lisans mezunu olmak.
2. Yönetim, işletme, ekonomi, mühendislik veya ilgili alanlardan herhangi birinde yüksek lisans derecesine sahip olmak tercih sebebidir.
3. En az 8 yıllık proje yürütme, izleme ve değerlendirme, izleme verilerinin kalitesini sağlama, izleme raporları hazırlama, vb. konularında deneyime sahip olmak
4. Uluslararası finans kuruluşları (World Bank, EU, EBRD, UN, vb.) tarafından finanse edilen projelerde en az 5 yıl proje yürütme, izleme ve değerlendirme alanında tecrübeye sahip olmak.
5.Tercihen uluslararası kuruluşlar tarafından finanse edilen projelerde izleme ve değerlendirme sistemi tasarımı ve kullanımı tecrübesine sahip olmak
6. MS Office programlarını iyi derecede kullanabilmek
7. Proje Döngüsü Yönetimi (PCM) veya Proje Yönetimi (PMP) sertifikalarından birine sahip olmak tercih sebebidir.
8. İyi derecede İngilizce bilgisine sahip olmak
9. Seyahat engeli bulunmamak
10. Erkek adaylar için askerlik hizmetini tamamlamış ya da tecil ettirmiş olmak (Türk vatandaşları için)
Proje Yönetim Destek Birimi, uygun bireysel danışmanları yukarıda belirtilen hizmetleri sağlamak üzere ilgilenen bireysel danışmanların aranılan niteliklerini gösteren ve Ek’te yer alan örneğe uygun olarak Türkçe hazırlayacakları özgeçmişlerini, telefon numarası, adres ve başvurdukları pozisyonun Başvuru Numarasını (TPPHEP/PYDB/2025/CS/P.3.2/IC/31– TPPHEP/PYDB/2025/CS/P.3.2/IC/32-TPPHEP/PYDB/2025/CS/P.3.2/IC/33-TPPHEP/PYDB/2025/CS/P.3.2/IC/34- Proje İzleme ve Değerlendirme Danışmanı) içeren bir başvuru mektubuyla ve özgeçmişlerinde atıfta bulunulan diploma, sertifika, referans mektubu vb. belgelerin birer fotokopisiyle birlikte en geç 14.11.2025 tarihinde saat 18.00’a kadar aşağıdaki adrese postayla, elektronik postayla veya elden ulaştırmaları gerekmektedir. Aranan nitelikler başlığı altında yer alan ilgili maddeleri belgelemek zorunludur.
Aranan Nitelikler başlığı altında yer alan ilgili maddeleri belgelemek için başvuru sahipleri tarafından:
1. ve 2. Maddeler için üniversitelerden alınmış diplomalar veya e-devlet üzerinden alınmış karekodlu çıktı,
3.,4. ve 5. Maddeler için e-Devlet üzerinden alınacak SGK Tescil ve Hizmet Dökümü Belgesi veya çalıştığı kuruluşlardan çalışma belgesi veya yapılan işleri gösteren hakediş belgeleri gibi hizmete ilişkin sözleşmeler vb.
6. Madde için başvuru belgesinde yazılı, imzalı beyan etmiş olmak veya sertifikalar veya eğitim belgeleri sunabilmek gereklidir.
7. Madde için sertifikalar veya eğitim belgeleri sunabilmek gereklidir.
8. Madde için mülakat ile değerlendirilecektir.
9. ve 10. Maddeler için başvuru belgesinde yazılı ve imzalı beyan etmiş olmak gereklidir.
Danışman seçimi, Dünya Bankasının Eylül 2023’te revize edilen satın alma düzenlemelerinde belirtilen prosedürlere uygun olarak yapılacaktır. Yalnızca kısa listeye giren adaylara geri bildirimde bulunulacaktır.
Başvuru Adresi: T.C. Sağlık Bakanlığı
Proje Yönetim Destek Birimi -Satın alma Birimi
Üniversiteler Mahallesi Şehit Mehmet Bayraktar Caddesi. No:3 Kat: M
06800 Çankaya/ Ankara
Tel: 0312 471 85 05
E-posta: trhealth@saglik.gov.tr
EKLER:
1. Başvuru Mektubu Örneği
2. CV Formatı
3. İş Tanımı