T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI
PROJE YÖNETİM DESTEK BİRİMİ
TÜRKİYE DEPREM İYİLEŞTİRME VE YENİDEN İNŞA PROJESİKAPSAMINDA
“FİNANS DANIŞMANI”
İSTİHDAMI DUYURUSU
İLGİ BİLDİRİMİNE DAVET
İkraz No: 9580-TR
Proje Adı: Türkiye Deprem İyileştirme ve Yeniden İnşa Projesi
Proje Süresi: 13.06.2023 – 30.06.2028
Başvuru Numarası: ERL/PYDB/2024/CS/P.4.2/IC/26 - Finans Danışmanı
İlgi Bildirimi Yayınlanma Tarihi (web): 26.07.2024
Son Başvuru Tarihi ve Saati: 09.08.2024 tarihinde saat 18.00
Türkiye Cumhuriyeti, Türkiye Deprem İyileştirme ve Yeniden İnşa Projesi (TERRP) finansmanı için Dünya Bankasından 277.000.000,00 ABD Doları eşdeğeri tutarında bir ikraz sağlamıştır. İkraz gelirlerinin bir kısmı TERRP kapsamında yapılacak mal, yapım işleri, danışmanlık dışı hizmetler ve danışmanlık hizmet alımlarının ödemelerinde kullanılacaktır.
Bu kapsamda, T.C. Sağlık Bakanlığı Proje Yönetim Destek Biriminde istihdam edilmek üzere bir Finans Danışmanı alınacaktır. Danışman, tam zamanlı olarak istihdam edilecektir. Sözleşmeler İdarenin ihtiyacına, danışmanın performansına ve finansman kaynağının durumuna göre Proje süresince yıllık olarak yenilenebilecektir. İşin Ağustos 2024 içinde başlatılması planlanmaktadır.
Beklenen Hizmetler:
- Proje faaliyetlerinin zamanında ve etkin bir şekilde uygulanmasının sağlanması ve ikrazlar gereği mali yönetimin sağlanması,
- Satın Alma Planı’na uygun olarak Dünya Bankası’na iletilecek olan Yıllık İş Program ve Bütçelerinin hazırlanması,
- Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Bütçe ve Strateji Başkanlığı, Sağlık Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığına sunulacak olan Yıllık Yatırım Programı ve Genel Bütçe tekliflerinin hazırlanması,
- Tedarikçiler, yükleniciler, danışmanlar ve PYDB arasında yapılan sözleşmelerin mali hususlarının yönetilmesi,
- Özel Hesap kullanımı, sözleşme yapılmasından ve münferit faaliyetlerin gerçekleştirilmesinden kaynaklanan para akışının izlenmesi,
- Proje nakit akışının planlanması yoluyla fonların zamanında ve maliyet etkin olarak sağlanabilmesi için projenin TCMB’ de bulunan hesabının takibinin yapılması,
- Bakanlığın uygulama birimlerince yapılan yatırım programı kapsamındaki faaliyetlerin gerçekleştirilmesinden kaynaklanan para akışının izlenmesi,
- Nakit akışının planlanması yoluyla fonların zamanında ve maliyet etkin olarak sağlanabilmesi için proje banka hesaplarının takibinin yapılması,
- Mali tabloların ilgili tarafların talep ettiği şekilde hazırlanmasına ve analiz edilmesi,
- Dünya Bankasına sunulacak Mali Yönetim Raporlarının ve ilerleme raporlarının mali kısımlarının hazırlanması,
- Bağımsız denetçiler tarafından yapılacak denetimlerde raporların ve diğer ilgili belgelerinin hazırlanması,
- Proje kategorilerine/bileşenlerine göre fon kullanımı ve kaynakları için uygun dokümantasyonun sağlanması,
- Ödeme taleplerinin incelenmesi, kontrollerinin yapılması ve ödemeye uygun hale getirilip ödeme evraklarının hazırlanması,
- İlgili birimlerin proje ödemelerinin hazırlanması,
- İdarenin görev alanı ile ilgili verdiği diğer işlerin yapılması.
Aranan Nitelikler:
Finans Danışmanın, şu niteliklere sahip olması beklenmektedir,
1. Üniversitelerin İşletme, İktisat, Kamu Yönetimi, Maliye, Muhasebe, Finans veya benzer bir bölümünden lisans mezunu olmak:
2. Yüksek lisans derecesine sahip olmak tercih sebebidir:
3. Finans yönetimi, tediye, bütçeleme ve raporlama teknikleri ile ilgili konularda en az beş yıl deneyim sahibi olmak
4. Logo, SAP ERP, Xero, Eta vb. muhasebe programlarının kullanımı konusunda en az 2 yıl deneyim ve bilgi sahibi olmak: (Başvuru belgesinde yazılı, imzalı beyan etmiş olmak veya sertifikalar veya eğitim belgeleri sunabilmek gereklidir.)
5. İleri seviye Excel programını kullanabiliyor olmak: (Başvuru belgesinde yazılı, imzalı beyan etmiş olmak veya sertifikalar veya eğitim belgeleri sunabilmek gereklidir.)
6. Tercihen Serbest Muhasebeci Mali Müşavir (SMMM) belgesine sahip olmak: (TÜRMOB Ruhsatı veya Oda Kayıt Belgesi gereklidir.)
7. Tercihen İyi seviyede İngilizce veya tercihen başka bir yabancı dil bilgisine sahip olmak en az puan 60 ÖSYM Eşdeğerlikleri Tablosuna göre olmalı : (ÖSYM, TOEFL, IELTS, Cambridge Yeterlilik Sınavı gibi ulusal veya uluslararası geçerliliği olan sınavlardan alınan belgeler veya yabancı dilde eğitim aldığına dair belgeler veya ders transkriptleri veya yabancı dil yetkinliğini mülakatlar ile idare nezdinde kanıtlayabilmek gereklidir.)
Proje Yönetim Destek Birimi, uygun bireysel danışmanları yukarıda belirtilen hizmetleri sağlamak üzere ilgi bildiriminde bulunmaya davet etmektedir. İlgilenen bireysel danışmanların, aranılan niteliklerini gösteren ve Ek’te yer alan örneğe uygun olarak Türkçe hazırlayacakları özgeçmişlerini, telefon numarası, adres ve başvurdukları pozisyonun Başvuru Numarasını (ERL/PYDB/2024/CS/P.4.2/IC/26 – Finans Danışmanı) içeren bir başvuru mektubuyla ve özgeçmişlerinde atıfta bulunulan diploma, sertifika, referans mektubu vb. belgelerin birer fotokopisiyle birlikte en geç 08.08.2024 tarihinde saat 18.00’a kadar aşağıdaki adrese postayla, elektronik postayla veya elden ulaştırmaları gerekmektedir. Aranan nitelikler başlığı altında yer alan ilgili maddeleri belgelemek (1. ve 2. maddeler için e-Devlet üzerinden alınacak karekodlu çıktı, 3. Madde için e-Devlet üzerinden alınacak SGK Tescil ve Hizmet Dökümü Belgesi veya çalıştığı kuruluşlardan çalışma belgesi, 4. Madde için sertifika veya eğitim belgesi, 5. Madde için Başvuru belgesinde yazılı ve imzalı beyan etmiş olmak, eğitim belgelerini ve varsa alınan sertifikaları sunabilmek zorunludur. 6. Madde için TÜRMOB Ruhsatı veya Oda Kayıt Belgesi) sunmak, 7. Madde için sınav sonuç , transkript vb. ve mülakat ile kanıtlayabilmek gereklidir.)
Danışman seçimi, Dünya Bankasının Kasım 2020’te revize edilen satın alma düzenlemelerinde belirtilen prosedürlere uygun olarak yapılacaktır. Yalnızca kısa listeye giren adaylara geri bildirimde bulunulacaktır.
Başvuru Adresi: T.C. Sağlık Bakanlığı
Proje Yönetim Destek Birimi Satınalma Birimi
Üniversiteler Mahallesi Şehit Mehmet Bayraktar Caddesi No:3 Kat:2
06800 Çankaya/ Ankara
Tel: 0312-471-8505
E-posta: trhealth@saglik.gov.tr
EKLER:
- Başvuru Mektubu Örneği
- CV Formatı